Je vindt me ook op

Social Web strategieën in organisaties

teaser

Social Web strategieën in organisaties

Social Media is een hype, ook in bedrijven en organisaties. Wil het meer zijn dan een hype, dan moeten de mogelijkheden en beperkingen vanuit verschillende gezichtspunten bekeken worden:

  • ontwikkelen van social media activiteiten;
    je kunt een onderscheid maken tussen
    – social media strategie: doelen en ambities vaststellen, inzicht verkrijgen in doelgroep, plannen opstellen voor het ten uitvoer brengen van social media activiteiten;
    – social media activiteiten: het uitvoeren en het beheren (groei, en strategieën ontwikkelen voor groei)
    meer lezen: MartinKloos.nl (weblog over social media, web strategie en communities of practice);
  • afstemmen van social web strategie op bedrijfsstrategie;
    de wijze waarop social objectives (listening, talking, energizing, supporting en embracing) worden gerealiseerd hangt in sterke mate af van de gekozen bedrijfsstrategie.
    meer lezen: MartinKloos.nl (weblog …)
  • Online Reputatie Management (ORM)
    een goede ORM-strategie is ook intern gericht; meer lezen over waarom het fout kan gaan en wat de succesfactoren zijn: artikel van Linda Volkers op Frankwatching.

Zo, weer wat inspiratie voor mogelijke aandachtsgebieden en vakinhouden voor de opleiding CIW-BC .

Je kan naar dit artikel verwijzen op sociale netwerken:
About Author

Rob le PairDocent - onderzoeker Radboud Universiteit Nijmegen; favoriete thema's op deze site: Persuasive communication, Eindhoven-Philipsdorp, WordPress-design, gebruik van sociale media, running experiences, gardening.View all posts by Rob le Pair →

Leave a Reply